Nieuwe editie Spokentocht Baarlo na succesvolle herstart

31 mei 2023, 13:58 Cultuur
Afbeelding

Met een capaciteit van 150 deelnemers is Spokentocht Baarlo één van de grootste publieke spokentochten in de regio. Nadat de organisatie van Spokentocht Baarlo in 2018 moest besluiten om er mee te stoppen, bliezen Kelly de Wit en Bart Jacobs vorig jaar weer nieuw leven in de tocht vol gegriezel. Vanwege de grote opkomst van vorig jaar, is er nu besloten om dit jaar weer een Spokentocht in Baarlo te organiseren. Deze vindt plaats op 18 november.

De organisatie hoopt dit jaar het succes van de vorige editie te evenaren. “Er werd heel enthousiast gereageerd vorig jaar”, vertelt Kelly. “Na een aantal jaren afwezigheid van het evenement wisten we dat het eerste jaar bepalend zou zijn”, voegt Bart hieraan toe. “Het is dan ook mooi om te zien dat de Spokentocht echt weer leeft. Veel mensen lieten al weten aankomende editie graag weer mee te willen lopen. Hiernaast meldden ook meer mensen zich bij ons aan om te helpen. De aanvulling van organisatie en crew geeft ons nu ook de ruimte om als evenement door te ontwikkelen.”

Meedenken

Waar Kelly en Bart het vorig jaar namelijk nog met zijn tweetjes regelden, sluit Jarno Derix zich dit jaar vol enthousiasme bij de organisatie aan. Jarno was voorheen als ‘scare actor’ al betrokken bij de spokentocht en ondersteunde vorig jaar de crew met het opbouwen van de route. “Vanaf het allereerste begin was ik al betrokken als scare actor en ik wilde hiernaast ook graag meedenken over de thema’s en de uitwerking van de tocht”, vertelt Jarno. “Ik was dan ook blij dat Kelly en Bart weer met een nieuwe opzet kwamen. Het afgelopen jaar kwam er veel op het bord van Kelly en Bart terecht. Naderhand bood ik dan ook aan te helpen als dat kon en mocht. We hebben alle feedback van vorig jaar meegenomen en hebben met z’n drieën en met de crew een mooie opzet voor de volgende editie.”

Eerste voorbereidingen

Versterkt met extra crewleden en aanvulling in de organisatie staat de nieuwe editie in de stijgers. Inmiddels zijn de eerste voorbereidingen al in volle gang. Een flinke dosis enthousiasme, een uitgebreid en doordacht draaiboek en goed contact met de gemeente en betrokken verenigingen is de sleutel tot het succes, aldus de organisatie.