Thuis in Panningen

22-2-2018 door: Riet Steutel
Gemeente, ondernemers, burgers. Iedereen is met dit ‘thuisgevoel’ bezig. En eerlijk is eerlijk, de sfeer in het winkelcentrum heeft het helemaal.

Leuke winkels, mooie verlichting, bloemen, muziek. Horeca met gezellige terrasjes waar iedereen met elkaar koffie drinkt, luncht, of zomaar van een zomers drankje geniet. Onderwijl genietend van het ‘thuisgevoel’ in Panningen. Gezelligheid op en top.

En dan tijdens het winkelen en na wat drankjes begint het ‘moeten plassen’ gevoel. Nog maar niet te denken aan mensen met een blaas- of darmaandoening. Waar is hier een wc? Vlug, vlug, even een winkel binnen. “Is hier een toilet?” Uit ervaring weet ik dat het lastig is. En je laat niet graag iedereen op je eigen wc. De horeca is ook niet zo gediend van die ‘inloopzeikers’.

Zo wordt er her en der op afgelegen plekjes, gangetjes en bushokjes wel eens wat achter gelaten. Een ‘thuis’ zonder toilet? Niet in te denken! Nu is het raar dat Thuis in Panningen hierin niet voorziet. Zou het centrummanagement hier nooit aan hebben gedacht? Of op het idee zijn gekomen om een leegstaand pandje om te toveren tot een openbaar toilet, bemand of bevrouwd, zodat er controle is over hygiëne en orde? Een die zeker toegankelijk is voor rolstoelers.

Een rustgevende gedachte voor de consument. We gaan winkelen in Panningen, want daar kun je tenminste fatsoenlijk naar het toilet als het nodig is. Conclusie: weer meer winkelend publiek in Panningen. En daar gaat het om. Toch?

Riet Steutel, Panningen

Disclaimer | Copyright© 2018 Kempen Media b.v. | Ontwerp & realisatie Kempen Communicatie
Kempen Media b.v. is partner van Kempen Communicatie b.v.
Kempen Communicatie: Strategie, Creatie, Realisatie